[News] EXO sees roaring success with ‘Wolf’


 

EXO

K-pop fans now have another reason to get excited: a new boy band called EXO.

The 12-member group has been working in two subunits – EXO M and EXO K – since last year but has finally reunited to present itself as a whole early this month.

The group’s first album includes the title song, “Wolf,” which sold 300,000 copies via preorder even before the official release date. It has been ranked No. 1 on album sales charts for two consecutive weeks.

“Our dream is to place on top in music programs,” the band’s members told the JoongAng Ilbo, an affiliate of the Korea JoongAng Daily, on June 12.

Their dream soon came true when the group came out on top on KBS’s “Music Bank,” SBS’s “Popular Song” and MBC’s “Show! Music Core” in mid-June thanks to endless attention from fans as the boys push their way up local music charts.

Fans have long awaited the unification of the groups. Since the members’ debuts at SM Entertainment over 100 days in 2011, six members formed two separate groups to debut in China and Korea.

EXO M, which includes four Chinese members, debuted in China, while EXO K focused on Korea. They debuted on the same day.

The strategy helped the group avoid any criticism in China over expanding Hallyu.

“EXO M has been trying hard to be recognized as a local group,” said Chris, one of the members.

The most eye-catching part in the group’s first album is the performance, not the music. The coordinated dance moves by 12 boys follow in the tradition of SM Entertainment, known for its intense, synchronized training.

“We are a group that focuses on performance,” said Suho. “I liked the title song because it can show our performance skills very well, and I was satisfied we had the choreography to maximize on our strengths.”

Xiumin said the reason he chose SM was because the agency focuses on presenting performances rather than just music.

The agency has also tried to create a kind of myth surrounding the arrival of the new group, as it named for the term “exoplanet,” meaning outside the solar system.

Although members said that the stories are fictional, they called them a good starting point from which they could attract fans’ interest.

They also revealed their hopes to stay in the entertainment industry for a long time. “[I] want to be on a global stage and go as far as [I] can as a singer,” said Chen.

INA SUB

Fans K-pop sekarang memiliki alasan lain untuk bersemangat: boy band baru bernama EXO.

Grup dengan 12 member yang telah bekerja di dua subunit – EXO M dan EXO K – sejak tahun lalu namun akhirnya bersatu kembali untuk menampilkan diri secara keseluruhan pada awal bulan ini.

Album pertama grup ini termasuk lagu andalan mereka, “Wolf” yang terjual 300.000 copy melalui preorder bahkan sebelum tanggal rilis resmi, telah menempati peringkat No. 1 di chart penjualan album selama dua minggu berturut-turut.

Impian kami adalah untuk mendapatkan posisi no.1 di program musik,” kata para member kepada JoongAng Ilbo, seperti dikutip Korea JoongAng Daily, pada 12 Juni lalu.

Mimpi mereka segera menjadi kenyataan ketika grup ini menempati posisi no. 1 di KBS “Music Bank”, SBS “Inkigayo”, dan MBC “Show! Music Core “pada pertengahan Juni berkat perhatian tak berujung dari fans yang mendorong cowok-cowok ini mencapai puncak.

Fans telah lama menunggu penyatuan grup ini. Sejak member-member terkumpul di SM Entertainment lebih dari 100 hari pada tahun 2011, para member dibagi menjadi dua kelompok terpisah untuk debut di Cina dan Korea.

EXO-M, yang mencakup empat anggota Cina, memulai debutnya di China, sementara EXO-K terfokus pada Korea. Mereka memulai debutnya pada hari yang sama.

Strategi ini membantu EXO menghindari kritik di Cina selama ekspansi Hallyu.

EXO M telah berusaha keras untuk diakui sebagai sebuah kelompok lokal“, kata Kris, salah satu membernya.

Bagian yang paling menarik mata dalam album pertama grup ini adalah penampilan mereka, bukan musik. Gerakan tarian 12 member yang terkoordinasi mengikuti tradisi SM Entertainment, yang dikenal karena training intens dan disinkronisasi.

Kami adalah grup yang berfokus pada penampilan“, kata Suho. “Aku suka title track kami karena dapat menunjukkan keahlian pertunjukkan kami dengan sangat baik, dan aku merasa puas kami memiliki koreografi untuk memaksimalkan kekuatan kami.

Xiumin mengatakan alasan dia memilih SM adalah karena agensi ini berfokus pada penyajian pertunjukan bukan hanya musik.

Agensi ini juga telah mencoba untuk membuat semacam mitos seputar kedatangan grup baru, karena istilah yang digunakan untuk nama mereka, “exoplanet” yang berarti planet di luar tata surya.

Meskipun para member mengatakan bahwa itu cerita fiksi, mereka menyebutnya titik awal yang baik dimana mereka bisa menarik minat fans.

Mereka juga mengungkapkan harapan mereka untuk tinggal di industri hiburan untuk waktu yang lama. “[Aku] ingin berada di panggung global dan mencapai sejauh mungkin [yang aku ] bisa sebagai penyanyi“, kata Chen.

Translate to Indonesian by: lollichocho@koreanindo.net

Posted on 28 June 2013, in EXO, News, SM Entertaiment. Bookmark the permalink. 1 Comment.

Comment Please ^^

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: